د ښوونې او روزنې پوهنځی پیژندنه

د ښوونې او روزنې پوهنځی پیژندنه

د ښوونې او روزنې نصاب د ښوونې او روزنې په برخه کې د ښوونکو او راتلونکو مشرانو چمتو کولو ته وقف شوی دی. زموږ دنده د لوړ کیفیت زده کړې چمتو کول دي چې زده کونکي په مختلف تعلیمي چاپیریال کې د بریا لپاره اړین مهارتونه او پوهه سمبالوي. موږ یو لړ د لیسانس برنامې وړاندیز کوو چې په تعلیمي تیوريونو ، د تدریس میتودونو ، د نصاب پراختیا او تعلیمي اروا پوهنې باندې تمرکز کوي. زموږ اکاډمیک کارمندان تجربه لرونکي اشخاص دي چې د اکاډمیک روزنې سربیره ، موږ د انټرنشپ او ساحوي فعالیتونو له لارې د عملي تجربې په اهمیت ټینګار کوو چې زده کونکو ته اجازه ورکوي په ریښتیني نړۍ کې خپله پوهه وکاروي. همچنان ، موږ د خپلو فارغینو په مینځ کې دوامداره مسلکي پرمختګ او د ژوند اوږد زده کړې ته وده ورکوو. د ښوونې او روزنې نصاب د ښوونې او روزنې د راتلونکي په جوړولو او د پوهه او مهارت لرونکي کاري ځواک په جوړولو کې مهم رول لوبوي.

 

د ښووني او روزني دپوهنځی تآسیس:

د دایکندی دلو‌‌‌ړو زده کړو موسسه، د دلو‌‌‌ړو زده کړو وزارت دتحریراتو د آمریت د ریاست دفتر له خوا د ۱۷ نمبر وړاندیز په اساس چې د ۱۱/۱/۱۳۹۳ نېټه لري، او د حامد کرزی ولسمشرۍ حکم نمبر (۳۱۸) چې د ۱۷/۱۳۹۳ نېټه لري، د ۴۱ تنو کارمندانو په کادري، اداري او خدماتي برخو کې منظور او تاسیس شوې ده.

پوهنحی تعلیم و تربیه د یو رئیس او شپږو استادانو په تشکیلاتو کې په دوو دیپارتمنټونو (ریاضي - فزیک او کیمیا - بیولوژي) تاسیس شوې او په کال ۱۳۹۴ کې یې فعالیت پیل کړ. همدارنګه، په کال ۱۳۹۳ کې دا پوهنحی د کانکور امتحاناتو په مختلفو رشته ګانو کې شامل شوه او په کال ۱۳۹۴ کې ۱۲۱ تنه محصلین په دوو دیپارتمنټونو کې معرفي شول.

په کال ۱۳۹۵/۱۳۹۶ کې مشترک دیپارتمنټونه جلا شول او څلور دیپارتمنټونه فارغ ده ته تبدیل شول. په اوسني وخت کې، دا پوهنحی ۱۹ تنه کادري غړي لري چې له دې جملې څخه ۹ تنه یې ماستر، ۵ تنه یې بورس لري او ۵ تنه یې لیسانس دي، او همدارنګه ۳ تنه اداري کارمندان او ۲ تنه خدماتي کارمندان شامل دي. د دې پوهنحی مجموعي محصلین ۴۹۸ تنه دي چې له دې جملې څخه ۱۳۳ تنه ذکور او ۳۶۵ تنه اناث دي.

دیپارتمنټونه موجود :

پوهنحی تعلیم و تربیه:

اوس مهال څلور دیپارتمنټونه لري چې لاندې یاد شوي:

 • ریاضي

 فزیک

 کیمیا

 بیولوژي

      لیدل (Vision):

 د تعلیم و تربی پوهنځی د ټولنې اړتیاو ته په کتو سره، د علمي، تحقیقي پروګرامونو او کیفیت لرونکو خدمتونو په وړاندې کولو سره، یوه مسلکي او متخصصه نسل تربیه کوي او ټولنې ته یې وړاندې کوي.

 ماموریت (Mission):

 د تعلیم و تربی پوهنځی تل د زده کړې او ښوونې کیفیت لوړولو لپاره هڅې کوي او د تحصیلاتو وزارت د نصاب سره سم خپل تدریسي پروسه تنظیموي. دوی د علمي او تحقیقاتی فعالیتونو په پرمختګ کې، د محصلینو د فردي او اجتماعي مسؤلیت احساس پیاوړتیا لپاره، د اسلامي او انساني لوړ ارزښتونو په دقیق فهم سره هڅې کوي. 

د تعلیم و تربی پوهنځی د جوړیدو هدفونه:

  •  ځکه چې تعلیم او تربیه د ټولو علومو بنسټ او اساس دی. نننۍ ټولنه چې د پرمختګ او ترقۍ اړتیا لري، په همدې علومو باندې نهادینه کیږي. د ټولنې مبرمې اړتیاوې د علمي-تحقیقي پروګرامونو او مهارتونو په زده کړه کې، د دې پوهنځی د جوړیدو ضرورت څرګندوي.
  • د ملي او نړیوالې سطحې لپاره د علمي او مسلکي کادرونو تربیه، چې د اسلامي او افغاني فرهنګ سره متعهد وي، د اساسي هدفونو څخه دی.
  • د یو بل منلو روحیې انکشاف، او د فردي او اجتماعي مسؤلیت احساس هم اساسي هدفونه دي.

اوږد مهاله هدفونه:

  • د کادري او اداري ظرفیت لوړول
  • د اکادمیک، اداري او خدماتي تشکیلاتو زیاتول
  • د درې څخه تر اوو نوو دیپارتمنټونو جوړول.
  •  د دیپارتمنټونو لپاره لابراتورونه جوړول او تجهیزول

 

       

د تعلیم او تربیې د پوهنځي رئیس پیغام

 پوهنځي په پوهنتونونو/لوړو زده کړو مؤسساتو کې له اساسي ترینو تحصیلي نهادونو څخه دي چې د ځوان نسل تربیه او روزنه د ملي او نړیوالو علمي-تحقیقي معیارونو سره سم، د نوې ټیکنالوژۍ او وسایلو په کارولو سره د ټولنې او بازار د اړتیاوو سره سم ترسره کوي. د تعلیم او تربیې پوهنځی په خپلو لنډمهاله او اوږدمهاله پلانونو کې د اقتصادي، اجتماعي او کلتوري انکشاف لپاره هڅه کوي، چې دا د دې پوهنځي له اساسي دندو څخه ګڼل کیږي.

د دې تعلیمي نهاد ټولو همکارانو شپه ورځ هڅې کړې چې د کیفیت لرونکو تحصیلي خدماتو وړاندې کولو، مؤثره او ګټوره علمي پروګرامونو پلي کولو، چټک او ګټور اداري خدماتو وړاندې کولو، او د فردي مسؤلیت او همدیګرپذیرۍ احساس نهادینه کولو په برخه کې ستر بدلونونه راولي.

دا پوهنځی د متخصصو او متعهدو کادرو لرونکی دی چې له ۷۰٪ څخه زیات یې استادان دي چې له غوره ملي او نړیوالو پوهنتونونو فارغ شوي دي. سره له دې چې د کادري، اداري او خدماتي برخو، لابراتورونو او کتابتونونو کمبودونه شته، بیا هم دا پوهنځی خپل ټولې هڅې کوي ترڅو له نورو ملي نهادونو وروسته پاتې نشي. د امید ځای دی چې یوه ورځ به موږ د ټولو کمبودونو کمښت او د علمي او تحقیقي لاسته راوړنو زیاتوالی وګورو.

پوهنیار سیدانور"سیرت"

د تعلیم او تربیې د پوهنځي رئیس

د تعلیم او تربیې پوهنځي رئیس معرفي نامه

 سید انور، د سید محمد حسین زوی، په ۱۳۶۷ کال کې د دایکندي ولایت د شهرستان ولسوالۍ په زرد سنگ کلي کې زیږیدلی دی. هغه د متوسطه مکتب زده کړې په لیسه علامه شهید شهرستان کې سرته رسولې او بیا یې د لیسې دوره په لیسه ذکور پالیج ولسوالی شهرستان ولایت دایکندي کې بشپړه کړې ده. په ۱۳۸۶ کال کې له مکتب څخه د اعلی درجې فارغ شو. وروسته له دې چې په ۱۳۸۸ کال کې د کانکور امتحان وواهه، په کابل پوهنتون کې د ساینس پوهنځي د فزیک دیپارتمنټ کې داخل شو. هغه په ۱۳۹۱ کال کې له څلورو کلونو زده کړو وروسته په بریالیتوب سره له دې پوهنتون څخه فارغ شو. سید انور په ۱۴۰۲ کال کې د چین درې ګوندو پوهنتون (China Three Gorges University) څخه په هسته یي او ذراتو فزیک کې د ماستري سند ترلاسه کړ.

د دولتي ادارو کې د کار پیل

سید انور په ۱۳۹۲ کال کې د فزیک دیپارتمنت، د تعلیم او تربیې پوهنځي، د فراه د لوړو زده کړو مؤسسې د کادري امتحان په بریالیتوب سره تېر کړ او د استاد (نامزد پوهیالی) په توګه مقرر شو. هغه تر ۱۳۹۳ کال پورې په علمي چارو (د مضامینو تدریس، سمینارونه او نور) کې فعالیت کاوه. د ۱۳۹۳ او ۱۳۹۴ کالونو په اوږدو کې د غور د لوړو زده کړو مؤسسې په تعلیم او تربیې پوهنځي کې د فزیک استاد په توګه کار وکړ. له ۱۰-۱۲-۱۳۹۴ څخه تر ۱۴-۶-۱۴۰۱ پورې د دایکندي د لوړو زده کړو مؤسسې رئیس و. له ۲۰/۵/۱۴۰۳ نېټې څخه تر اوسه پورې د تعلیم او تربیې پوهنځي رئیس او په دیپارتمنت فزیک کې استاد دی. سربېره پر دې، د اداري مصروفیتونو سره سره، هغه کتاب (Physics for Engineers and Scientists) ژباړلی او دوه خارجي مقالې او یوه داخلي مقاله هم لري.

شهرت د پوهنحی ریس او اداری او خدماتی کارمندان  

شمیره

نوم

تخلص

دعلمی رتبه

د زده کړې درجې

دنده

د موبایل شمیره

ایمیل

دمقالولیکونه

1

سیدانور

سیرت

پوهنیار

ماستر

دپوهنحی ریس

0771203522

Anwarsirat7@gmail.com

https://doi.org/10.1140/epjc/s10052-023-12062-0

https://doi.org/10.55544/jrasp.3.2.10

https://logu.edu.af/dr

2

غلام علی

ابراهیمی

ندارد

لیسانس

 د تدریسی مدیر

0778817216

ghulamalie10@gmail.com

 

3

منور

دانش

ندارد

لیسانس

د اجرائیه سرپرست

0775169255

 

 

4

علی خان

جعفری

ندارد

لیسانس

د لابرانت مدیر

0773065757

 


 

 

د ریاضي څانګې پیژندنه او لنډه  تاریخ

ریاضي د ښوونې او روزنې پوهنځي په چوکاټ کې یو فعال اکاډمیک واحد دی، چې موخه یې د ریاضي علومو د تدریس په څانګه کې د پوهو او ماهرو پرسونل روزنه ده، په کلکه او مسلکي توګه، د معیاري نصاب په بڼه چې د لوړو زده کړو وزارت لخوا تصویب شوی. د مسلکي کارمندانو لخوا زده کړه.

د ریاضیاتو او فزیک پوهنځی په ۱۳۹۳ کال کی د ښوونی او روزنی په پوهنځی کی تاسیس شو. د لومړي ځل لپاره د ملي ازموينې رياست له خوا ٦٠ محصلين دې رياست ته ور وپېژندل شول. په لومړي کال کې د ساینسي غړیو غړی و، او په ۱۳۹۵ کې، یو بل کس د دې څانګې ساینسي کارمندانو ته اضافه شو. په ۱۳۹۶ او ۱۴۰۲ کې دوه نور کسان په ساینسي کارمندانو کې اضافه شوي. یو د انګلیسي پروفیسور او یو د فزیکي زده کړې پروفیسور هم د ریاضیاتو د څانګې د ساینسي کارمندانو غړي ګڼل کیږي.

دا څانګه اوس مهال ۱۷ محصلین لري او د فراغت شپږ دورې یې بشپړې کړي دي.

 

د ریاضیاتو د څانګې نظر    

ریاضي د ښوونې او روزنې پوهنځي په چوکاټ کې یو فعال اکاډمیک واحد دی، چې موخه یې د ریاضياتو په څانګه کې د پوهه او متخصص پرسونل روزنه او د ټولنې او د کار بازار اړتیاوو سره سم د کیفیت او معیارونو سره د لوړو زده کړو چمتو کول دي.

د ریاضیاتو څانګې ماموریت

د ریاضیاتو څانګه خپل دنده ګڼي چې د زده کونکو د مسلکي پوهې کچې ته وده ورکړي او ښه کړي ترڅو د ټولنې اړتیاو پراساس د اړوندو ریاضي علومو ځانګړي پوهه ترلاسه کولو کې اسانتیاوې رامینځته کړي.

د ریاضیاتو د زده کړې موخې

د ریاضیاتو د څانګې موخې په لاندې ډول دي:

  •  د تخصصي او ژمن استادانو او استادانو روزل او ښوونځیو او پوهنتونونو ته د هغوی استول.
  • محصلینو د نوی ریاضیاتو آشنا کیدو.
  • د طبیعي علومو او ټولنیزو علومو په ټولو څانګو کې د ریاضیاتو اهمیت
  • د ساینس او ​​ټکنالوژۍ په پرمختګ کې د ریاضي بنسټیز رول د هر چا لخوا منل شوی دی. ځکه چې نن ورځ د هغه ساینس د ځانګړي ریاضي له زده کړې پرته هیڅ ساینس زده کول ممکن ندي.
  •  د پوهنې وزارت د ساینسي مرکزونو او ښوونځیو لپاره د ریاضي پوهانو روزنه

د ریاضیاتو د څانګې د فارغانو د کار ساحې

  • په ښوونځیو کې تدریس
  • په دولتي او خصوصي پوهنتونونو کې د علمي کارکوونکو استخدام
  • د کمپیوټري سکتورونو لکه په دولتي او غیر دولتي څانګو کې د محاسبې په برخه کې د ساینسي کارمندانو ګمارنه
  • په ریاضیاتو، اقتصاد او انجینرۍ کې دننه او بهر د ساینسي کچې لوړول.

قوتونه

  •  ځوان او تجربه لرونکي پروفیسوران چې په ساینس کې د ماسټرۍ سند لري
  •  د راتلونکي لپاره د یو کال او څو کلونو لپاره پلانونه درلودل
  •  د معیاري ټولګي درلودل.
  •  د کار بازار او ټولنې د اړتیاوو سره سم د معیارونو تدریس
  • د ښوونکو لخوا د لومړي لاس سرچینو کارول.
  • د څیړنې او تدریس لپاره لوړ انګیزه

کمزوري ټکي

  • د ښوونکو د ظرفیت د لوړولو لپاره هیڅ سکالرشیپ شتون نه درلود.
  • د څانګې په کچه د معیاري کتابتون نشتوالی.
  •  د ښوونکو لپاره د کافي او معیاري انټرنیټ نشتوالی.
  • د زده کوونکو لپاره انټرنیټ ته د لاسرسي نشتوالی.
  • د استادانو لپاره د څیړنې او مطالعې لپاره جلا خونې نشته
  • د زده کوونکو لپاره د لیلیې او ترانسپورت نشتوالی
                 

د دایکندی د لوړو زده کړو مؤسسې د ریاضی ډیپارټمنټ د استادانو جدول

                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایمیل

د تماس شمیره

دنده

د زده کړې درجې

علمی رتبه

جندر

نوم

نوم

شمار

zeerak@dhei.edu.af

0771803069

آمردیپارتمنت

ماستر

پوهنیار

نارینه

علی بابا

محمد علی

1

abbaspoya@dhei.edu.af

0774696598

استاد

ماستر

پوهنیار

 

محمدحسین

عباس

2

Mohammadtaqiahadi@gmail.com

0790152154

استاد

ماستر

پوهنیار

نارینه

احدی

محمدتقی

3

z.wahdat@dhei.edu.af

0777828559

استاد

ماستر

پوهنیار

نارینه

وحدت

ضیاء

4

Khalid-amarkhil@yahoo.com

0778846496

استاد

لیسانس

پوهنیار

نارینه

امرخیل

خالد

5

   

استاد

لیسانس

نوماندپوهنیار

نارینه

علی زاده

برهانی

6

 

د فزیک څانګې پیژند­پانه

د فزیک څانګی تاریخچه:

د فزیک څانګه  د ښوونې او روزنې په چوکاټ کې یو فعاله تحصیلی برخه ده، دغه پوهنځی په  په (۱۳۹۳ ل ) کال کي د دیکندي لوړو زده کرو موسیسي په جوړښت کي پرانستل شو او د دوو ریاضی – فزیک او کیمیا – بیولوژی فارغ ورکوونکو څانګو لرونکی چی هره څانګه د ۴ علمی کادرونو د غړو لرونکی وه چې په ۱۳۹۶ ل کال کي له یو بل څخه جلا شوي او اوس د ځلورو ځانګو لرونکی دیږ د فزیم ځانګه یوه له هِو څخه دیه چی اوس مهال د فزیک په برخه کي په اخپلواکی توګه حپلو اکادمیکو کړنو ته دوام ورکوي.

دغی څانګه په ۱۳۹۴ ل کال کي د لومړي ځل لپاره په علمی تو؛ه د عمومی کانکور له لوری ۶۰ تنه محصلین جذب او دڅلورو دوره په ترڅ کي فازغ ورکړی چی اوس ۱۰۵ تنه برحال محصیلین لری د دغي څانګي د علمی کادر د غړو شمېر ۵ تنو ته رسیږي چی ۲ ماسټر او ۳ لیسانس دي او یو تن یې اوس مهال دهیواد څخه بهر د ماسترۍ د دورې محصل دی او یو تنه په کابل پوهنتون د ماسترۍ پروګرامو تازه معرفی شوي دی.

د فزیک څانګې موخې:

  • په زده کړو او علمي څیړنو باندي تمرکز
  • د لوست او مرستندویه لوست کتابونو تالیف او ژباړه
  • د معیاري تدریس او تکنالوژي له  میتودونه څخه ګته اخیستنه
  • د علمي کادر د غړو د مسلکی د پوهې او مهارت د کچې لوړول
  • د معیاري  تدریس د ډولونو ښوونه
  • د  ښه والی او باکیفیت تدریس په برخه کي هڅه
  • د فزیک  رښتی د استادانو او محصلینو لپاره د مجهزي کتابتون جوړول
  • د محصلینو او  استادانو لپاره د فزیک سافت ویرونو د روزني د مرکز جوړول

 

 

د فزیک د څانګي لاسته راوړني:

  • د یو استاد د ترفیع لپاره د ژباړي د موضوع ټاکل او د څخه بهر دماسټرۍ د برنامي لپاره د فزیک څانګې د ۲ تنو استادانو ليږل د فزیک د څانګي د استادانو په واسطه د لوستو لکچرنوټونو او اړینو پلانونو برابرول.
  • د فزیک د څانګې څخه لومړنۍ دوره فارغان يه ۱۳۹۷ کال دی چي تر اوسه ۶ دوري محصلین د فزیک له رښتې څخه فارغ شوی دي.

د فزیک څانګي ارزښتونه:

  • ملي او اسلامي ارزښتونو ته درناوی.
  • عدالت او مساوات.
  • د هیواد د نافذه قوانینو او انسانی حقونو ته درناوی.
  • د  بنسټ په د ننه کي د نورو څانګو تر منځ د همکارۍ پراختیا

د فزیک څانګې لید لوری:

د فزیک څانګه هیله لري ترڅو متخصص، مسلکی او لایق او فعال استادانو د فزیک د رښتي  د تدریس، ژباړي او د پیداګوژیکي مهارتونو به برخه کي مسلکی ژمنتیا او رښتنویي، پرته له ژبي، قوميُ نژاديُ سیمه یزی او جنسیت په نظر کي بنولوسره علمی، تخصصی او مسلکی ښوونه ټولنی ته وړاندي کړي. 

د فزیک څانګې ماموریت:

د فزیک څانګه یو ماموریت لري چې:

  • د فزیک په برخه کي د مسلکی او متخصصینو استادانو او معلمینو د چمتو کولو به موخه د نویی ښوونیزو نصابونو به ګډون په ملی او نړیوالي کچه منل شوي اکادمیک پروګرامونه د لوړو زدکړو مؤسیسو، د ښوونکي روزني مؤوسیسو او دهیواد د ښوونځیو د اړتیاوو د منځه وړلو به پار وړاندي کړي.
  • د فزیک د رښتي کي د ښوونځیو څخه د فارغانو او د دارلمعلمین د څوار سمو ټولګیو د فارغانو او د دایکندی ولایت ( د ټولو خصوصي او دولتی ) ښوونځیو د برحاله ښوونکو لپاره د لیسانس به کچه لړوي زده کړی بابري کړی
  • د کمیت او کیفیت د  لواړی باندي ټینګار کول
  • د  مؤسیسي له لارې د ملي او نړیوالو اکاډمیکو مؤسیسي سره د اړیکو ټینګول.
  • څانګه دي د فزیک دعلمه د تدریس، ښووني او څیړنی د مرکز په توکه وګرځوي.

 دځواکمنتیا ټکي:

  • ځوان او تجربه لرونکي استادانو
  • د راتلونکي لپاره د پلان درلودل
  • د معیاري درسي ټولګیو درلودل
  • د لوړو زده کړو وزارت  تاکید شوي معیاري او ټول شموله کریکولمه درلودرل
  • د کار بازار او ټولنې د اړتیا سره سمه معیاري تدریس.
  • د استادانو په واسطه لومړی لاس د سر چینو څخه ګټه اخيستنه.
  • د استادانو د تخصص په برخه کې د څیړنې لپاره د انګیزي شتون.

د کمزوتیا ټکي:

  • د ظرفیت لوړولو په موخه د استادانو لپاره د بورسونو نشتوالی.
  • د لابراتوار نشتوالی.
  • د فزیک په برخه کې د متخصص لابراتوار تخنیکر نلرل.
  • د څانګې په کچه د معیاري کتابتون نشتوالی.
  •  د هر ښوونکي لپاره د ځای (کوټې) نشتون.
  •  په څانګه کې د استادانو لپاره د معیاري میزونو او څوکیو نشتوالی.
  •  د استادانو لپاره د کافي انټرنیټ او معیاری انټرنټ نشتون.
  • انټرنیټ ته د محصیلینو  نه  لاسرسي
  • د اړوندو ملي او نړیوالو څانګو سره د اړیکو رامینځته کولو لپاره د شرایطو نشتوالی.

 

 

 

 

 

 

 

 

د فزیک څانګي د استادانو شهرت:

 

 

د کیمیا څانګې د زیږون سند

د کیمیا د څانګې پیژندنه او لنډ تاریخ

 د کیمیا څانګه د دایکندي د لوړو زده کړو مؤسسې د نصاب په چوکاټ کې یو فعاله څانګه ده چې د دې څانګې د استادانو د کار اساس جوړوي: تدریس، ژباړه، څیړنه، لیکنه او په مختلفو علمي او اکاډمیکو برخو کې محصلینو ته لارښودنه.

 د کیمیا څانګې اصلي موخه د لوړو زده کړو وزارت د طرزالعملونو، مقرراتو، مقرراتو او قوانینو تعقیب او د هغوی پلي کول دي. د کیمیا استادان مکلف دي چې خپل علمي او اکاډمیک فعالیتونه د دې ذکر شویو ټکو په رڼا کې ترسره کړي. تر څو په معاصرو تعلیمي تیوریو سمبال مسلکي روزل شوي ښوونکي وکولای شي ټولنې ته روزنه او وړاندې کړي.

 د کیمیا څانګه په ۲۰۱۴ کال کې د دایکندي د لوړو زده کړو په موسسه کې د ښوونیز او روزنیز نصاب په جوړولو سره د بیولوژي له څانګې سره یوځای پرانیستل شوه، چې په هغه وخت کې د ښوونې او روزنې په نصاب کې دوه فارغین (ریاضي-فزیک او کیمیا-) شامل وو. بیولوژي) او هره څانګه یې 3 غړي درلودل. په ۲۰۱۶ کال کې د کیمیا څانګه د بیولوژي له څانګې څخه جلا شوه، چې وروسته بیا د کیمیا څانګې په جلا توګه خپلو علمي فعالیتونو ته دوام ورکړ. په ۱۳۹۴ کال کې د دې څانګې د استادانو شمېر ۲ تنو ته لوړ شو او په ۱۳۹۶ او ۱۴۰۲ کلونو کې د دې څانګې په اکاډمیکو کارکوونکو کې دوه تنه ور اضافه شول، دغه راز په روان کال ۱۴۰۳ کال کې د دې څانګې دوه تنه علمي کارکوونکي په دندو وګمارل شول. د دې څانګې یو له استادانو څخه وروسته یې د ماسټرۍ دوره پای ته رسولې ده.

د کیمیا د څانګې د فارغانو لومړۍ دوره په ۲۰۱۷ کال کې وه او تر اوسه شپږ دورې فارغ شوي دي.

 

د دې څانګې د لاسته راوړنو مهال ویش په لاندې ډول محاسبه کیدی شي:

1. د دې څانګې درسي ټولګي په ۲۰۱۹ کال کې د ښوونې او روزنې د درې پوړونو د ترمیم په ترڅ کې انتقال شول (څلور درسي ټولګي په دوهم پوړ کې او یوه لابراتوار ټولګي په دریم پوړ کې چې د دې ریاست لخوا کارول کیږي، د دې څانګې د لاسرسي وړ دي) .

2. د خپل یو پروفیسور څخه د ماسټرۍ سند ترلاسه کول

3. د رياست په اداره کې د پنځو اکاډميکو کارکوونکو استخدام.

4. د نړیوالو او ملي علمي مقالو درلودل، د پروفیسورانو لخوا د لیکچر نوټونو چمتو کول او د مختلف عصري تعلیمي سیسټمونو او د پروفیسورانو لخوا آنلاین کورسونو کارول او زده کونکو ته یې لیږل.

د څانګې لید

 د کیمیا څانګه د پوهنتون د ښوونې او روزنې په څانګه کې یو فعاله څانګه ده، چې موخه یې د کیمیا په برخه کې د تدریس، څیړنې او تدریسي مهارتونو په برخه کې د پوهو کارمندانو، متخصصینو، مسلکي ښوونکو، وړ او فعال مشرانو روزل دي. د ژبې، قوم، نژاد، سیمې او جنسیت په پام کې نیولو پرته، مسلکي ژمنتیا او ایماندارۍ سره؛ علمي، تخصصي او مسلکي روزنه د ټولنې او د کار بازار له اړتیاو سره سم ده.

د څانګې ماموریت

د کیمیا د څانګې ماموریت د کیمیا په برخه کې د کیفیت زده کړې چمتو کول، د نوښت څیړنې هڅول، او د ساینس پرمختګ کې مرسته کول دي. د کیمیا ډیپارټمنټ هدف دا دی چې زده کونکي د لازمي پوهه او مهارتونو سره سمبال کړي ترڅو تړل شوي ساینسي ستونزې او ننګونې حل کړي او د کیمیاوي اصولو ژوره پوهه رامینځته کړي.

د کیمیا تعلیمي اهداف

د کیمیا څانګې تعلیمي اهداف په لاندې ډول دي:

1- د کیمیا په مختلفو څانګو کې د محصلینو د ټولو موخو لپاره د بډایه او کیفیت لرونکي تدریس، څیړنې او زده کړې لپاره د آرامۍ پلیټ فارم جوړول.

۲- د مسلکي او ژمن استادانو او متخصصینو روزل او ښوونځیو او پوهنتونونو ته یې استول

۳- د کیمیا د اهمیت او له نورو طبیعي او ساینسي علومو سره د هغې د اړیکو په اړه د زده کوونکو تدریس او ورپیژندل.

۴- د نوي، عصري او پرمختللي نصاب معرفي کول؛

۵- د زده کوونکو لپاره د کتابونو، لیکچر نوټونو چمتو کول او د مستند کورنیو او بهرنیو سرچینو معرفي کول؛

6- په هر ټولګي کې د زده کونکو د لارښوونې لپاره د پروفیسورانو ګمارل؛

7- د سخت او نرم په بڼه د بډایه او د لاسرسي وړ کتابتون جوړول.

د استادانو د څانګې موخې؛

1. - د تدریس د کیفیت لوړول، څیړنه او د لوړ کیفیت او معیاري زده کړې چمتو کول.

2. د ماسټرۍ او دوکتورا تر کچې پورې د دې څانګې د پروفیسورانو د پوهې کچې لوړول؛

3. د خورا عصري تدریسي میتودونو سره د پروفیسورانو آشنا کول؛

4. په سیمینارونو، ورکشاپونو او ښوونیزو کورسونو کې د استادانو ګډون؛

5. د بهرنیو ژبو د تدریس لپاره د مناسبو شرایطو رامنځته کول.

3. د معاصرې ټیکنالوژۍ او ښوونیزو پروګرامونو د سیستماتیک کارولو چمتو کول

4. د پروفیسورانو لپاره د لنډ مهاله او اوږد مهاله بورسونو غوښتنه کول ترڅو د وړ چارواکو څخه د دوی د زده کړې او پوهې کچه لوړه کړي.

5. د دیپارتمنت په علمي کارکوونکو کې د ځوان نسل څخه د تکړه او با استعداده استادانو جذبول د هغوی د علمي، مسلکي او اخلاقي وړتیا پر بنسټ؛ خو د تعصب، تبعیض او شخصي ګټو پر بنسټ نه؛

6. هڅه کول د پاورپواینټ له لارې د درسونو وړاندې کولو ته وده ورکړي.

7. د کیمیا لابراتوارونه په عصري موادو او ټیکنالوژیو سمبالولو غوښتنه.

متوقع پایلې

د کیمیا څانګه غواړي چې یو فعال ماډل وي، د نظم او ملي او نړیوالو معیارونو سره سم، دا د ټولنې اړتیاوو ته ځواب ووایي، کوم چې د مسلکي، متخصص، وفادار، ژمن او وفادار پروفیسورانو روزل دي. او ښوونکي د لوړو انساني او ملي ارزښتونو لپاره دي. دا څانګه هیله لري چې د هغه فارغین چې له قومي، مذهبي، ژبني او سمتي تړاو پرته یې زده کړې کړې وي، وکولای شي په ملي او نړیواله کچه د کیمیا په برخه کې د لیسانس د دورې فارغانو سره د پوهې او مسلک له مخې سیالي وکړي. په دې توګه، ریاست باید د خدای، ملت او ټولنې په وړاندې خپل ماموریت په صادقانه توګه سرته ورسوي.

د کیمیا د فارغانو تعریف

د دایکندي د لوړو زده کړو مؤسسې (کیمیا څانګه) پروګرام د (تعلیمي موسسو) لپاره د متخصص، مسلکي او فعاله مشرانو د روزلو په موخه، د لوړو زده کړو موسسو اړتیاوو د پوره کولو په موخه د کیمیا په څانګه کې د استادانو او مسلکي او متخصص استادانو د روزلو په موخه، د ښوونکو د روزنې موسسې او ښوونځي د ژبې، قوم، نژاد، سیمې او جنسیت په نظر کې نیولو سره، د تدریس، څیړنې او تدریسي مهارتونو په برخه کې په مسلکي ژمنتیا او صداقت سره رامینځته شوي. پر دې بنسټ پروګرام (کیمیا)؛ هغه شخص د خپل لیسانس له درجې فارغ ګڼل کیږي چې د نصاب له مخې یې په څلور کلن تحصیلي دوره (۸ سمسترونو) کې لږ تر لږه ۱۳۶ کریډیټ بشپړ کړي وي او د پوهې، مهارت او چلند له مخې لاندې شرایط ولري:

الف د پوهې په برخه کې: د کیمیا فارغین د سیمې او نړۍ په هیوادونو کې د خپلو همکارانو سره د سیالۍ وړتیا او وړتیا او د کیمیاوي موادو د څیړنې، تحلیل او تحلیل وړتیا لري ترڅو عملي کار وکړي. په (کیمیا) برنامو کې نسبي پوهه ولري ، په ځانګړي توګه د کیمیا اساساتو په اړه ، عضوي غیر عضوي کیمیا ، فزیکي کیمیا ، مصالحې ، رادیو کیمیا ، پولیمر ، نانو کیمیا ، پیچلي کیمیا ، او نور په صنعت او سوداګرۍ ، ساینس ، تعلیم او پوهه کې د هغې رول تعلیم، کرنه او درمل، مصالحې، درملتون، او نور

ب. د مهارتونو په برخه کې: د پروګرام فارغ (کیمیا) هغه څوک دی چې؛ که اړتیا وي، هغه باید د نړیوالې ژبې (انګلیسي) او د کیمیا په ځانګړې ژبه سره د هغه قواعدو سره بلد وي. هغه د کیمیا په برخه کې د علمي مقالو د چمتو کولو او تنظیم کولو وړتیا لري او د کیمیا، دفتر او نورو کمپیوټر پروګرامونو سره بلد دی او په اړونده څانګو کې د خپلو ستونزو د حل کولو توان لري.

ج. د چلند برخه کې: د پروګرام (کیمیا) فارغ هغه څوک دی چې د خپلو تخصصي او مسلکي مضامینو نصاب یې بشپړ کړی وي؛ اسلامي او ملي ارزښتونو ته درناوی، ښو اخلاقو او اکاډمیک چلند، دیني او وطن دوستي، دیني، حقوقي او انساني ارزښتونو ته درناوی هغه څوک چې کولای شي په ټولو چارو کې په ښه توګه عدالت تامین کړي او وطن او وطن ته ژمن وي. الله سبحانه وتعالی د ټولو اوسنیو چارو څارونکی او قاضي ګڼي.

 (د اړتیاوو ارزونه) د هیواد اړتیاوې، د بازار اړتیاوې

کیمیا د ساینس یو له څانګو څخه دی. د صنعتي تولید په برخه کې او په ځانګړي توګه د معدني تولید او نورو غوښتنلیکونو په سکتور کې د دې غوښتنلیک ځانګړی اهمیت لري. ډیری وخت، په ښوونځیو کې د کیمیا متخصص او مسلکي ښوونکو ته ډیره اړتیا لیدل کیږي. برسېره پردې، د کرنې او صنعت په برخو کې د مسلکي متخصصینو په توګه، د کیمیا ساینس د کیمیاوي سرې، مختلف طبي مصالحو، او د مرکب پولیمر چمتو کولو لپاره کارول کیږي. لاندې ټکي د دې ساینس رامینځته کولو اړتیا ثابتوي:

ځواک:

1. ځوان او تجربه لرونکي پروفیسوران.

2. د راتلونکي لپاره لنډ مهاله او اوږد مهاله پلانونه درلودل.

3. په کافي اندازه ټولګي او معیارونه چې په LCD سمبال وي

4. د لوړو زده کړو وزارت لخوا تصویب شوي معیاري او هر اړخیز نصاب درلودل.

5. د کار بازار او ټولنې د اړتیاوو سره سم معیاري تدریس.

6. د پروفیسورانو لخوا د مستند او لومړۍ درجې سرچینې کارول.

7. د پروفیسورانو د تخصص په برخه کې د څیړنې لپاره د هڅونې شتون.

8. د اړونده لابراتوار درلودل

کمزورتیاوې:

1. پروفیسورانو ته د دوی د ظرفیت لوړولو لپاره د بورسونو په ورکولو کې پاتې راتلل.

2. د لابراتوار تجهیزاتو او موادو نشتوالی.

3. د پوهنتون او ډیپارټمنټ په کچه د معیاري کتابتون نشتوالی.

4. په څانګه کې د ساینسي کارمندانو نشتوالی.

5. د پروفیسورانو لپاره د کافي انټرنیټ او معیارونو نشتوالی.

6. انټرنیټ ته د زده کونکو د لاسرسي نشتوالی.

7. د پروفیسورانو لپاره د څیړنې او مطالعې لپاره د جلا خونو نشتوالی

8. د اړوندو ملي او نړیوالو څانګو سره د اړیکو رامینځته کولو لپاره د شرایطو نشتوالی.

 

د کیمیا د پوهنځي، د ښوونې او روزنې پوهنتون د استادانو شهرت

شمیره

نوم

تخلص

جندر

علمي رتبه

د زده کړې درجې

دنده

د موبایل شمیره

ایمیل

د مقالو لینکونه

1

سیدمحمد

رامش

نارینه

پوهنمل

ماسټر

د کیمیا څانګې مشر

(+93)0778214499

Sm.ramish110@gmail.com

https://www.nature.com/articles/s41598-022-05411-8

https://doi.org/10.1016/j.molstruc.2023.136115

https://doi.org/10.21203/rs.3.rs-955041/v1

2

نظرعلی

یزدانی

//

پوهیالی

لیسانس

استاد

(+93)0799724610

nazaraliyazdani919@gmail.com

 

3

جمعه خان

واثق

//

نامزدپوهنیار

لیسانس

استاد

(+93) 0774758601

jumakhan.wasiq33@gmial.com

 

4

غلام محمد

همدرد

//

نامزد پوهنیار

لیسانس

استاد

(+93)0773601107

ghulammohammadhamdard20@gmail.com

 

 

5

محمد خالد

فکر

//

نامزدپوهنیار

لیسانس

استاد

(+93)0775210931

rasakhalid1371@gmail.com

 

 

 

دبیولوژی څانګه د زیږون سند

د بیولوژي د څانګې پیژندنه او لنډ تاریخ

د دایکندي د لوړو زده کړو مؤسسې د ښوونې او روزنې پوهنتون په چوکاټ کې یو فعال اکاډمیک څانګه ده چې موخه یې د بیولوژي په برخه کې د ساینسي کارمندانو، متخصصینو، مسلکي او روزل شویو ښوونکو روزل دي. معیاري نصاب د لوړو زده کړو وزارت لخوا د متخصص کارمندانو لخوا تصویب شوی.

د دایکندي د لوړو زده کړو مؤسسې په انستیتوت کې د ښوونې او روزنې پوهنځي په تاسیس سره د کیمیا او بیولوژي څانګې په نوم جوړه شوه او په ۲۰۱۶ کال کې په خپلواکه توګه د بیولوژي د څانګې نوم د کیمیا او بیولوژي له څانګې څخه جلا شو. دغه څانګه اوسمهال شپږ تنه علمي کادرونه لري چې دوه تنه يې د ماسټرۍ، دوه تنه يې د ماسټرۍ او دوه تنه يې د ليسانس په کچه په زده کړو بوخت دي. د بيولوژي پوهنځى تر ١٤٠٢ کال پورې پنځه تنه بريالي فارغ شوي وو، چې په ١٣٠٢ کال کې د دې څانګې د محصلينو شمېر (٧٧) تنو ته رسېده، چې (١١) تنه يې سږ کال په برياليتوب سره فارغ شول.

د څانګې نقطه

د بیولوژي څانګه غواړي چې د ژبو، قوم، نژاد، سیمې او جنسیت په نظر کې نیولو سره په مسلکي ژمنتیا او ایماندارۍ سره د بیولوژي په برخه کې د تدریس، څیړنې او تدریسي مهارتونو په برخه کې متخصص، مسلکي استادان او وړ او فعال مشران ولري؛ علمي، تخصصي او مسلکي روزنه ورکړئ.

د څانګې ماموریت

د بیولوژي څانګه دنده لري چې:

  • دا په ملي او نړیواله کچه منل شوي علمي برنامه وړاندې کوي، د نوي اکادمیک نصاب په ګډون، د بیولوژي په برخه کې د پروفیسورانو، ښوونکو او متخصصینو د روزنې لپاره د لوړو زده کړو موسسو، د ښوونکو د روزنې موسسو او ښوونځیو اړتیاوې پوره کړي. .
  • د دارالمعلمین د څوارلسم ټولګیو فارغانو او په ښارونو کې د ښوونکو (خصوصي او عامه دواړو) لپاره د بیولوژي په برخه کې د لوړ کیفیت د لیسانس درجې زده کړې چمتو کول .

موخې تعلیمي تار بیولوژي

موخې تعلیمي څانګه بیولوژي د مستقیم څیز لپاره ذره قضیې لاندې تشکیل دوی ورکوي :

  1.  جوړول د بستر آرام لپاره ښوونه څیړنه او زده کړه معیاري او سره کیفیت په برخه سلام مختلف بیولوژي لپاره ټول زده کوونکي
  2. پراختیا او ښه والی کیفیت ښوونه څیړنه او زده کړه، روزي د شرایطو جوړول کارول اغیزمن سیستماتیک څخه ټیکنالوژي معاصر او پروګرام د عصري عصر د اړینو موادو او ټیکنالوژیو سره د بیولوژي تعلیمي او سمبال لابراتوارونه .
  3. برابروي سټاک ایکسچینج لنډ موده او اوږد موده لپاره ماسټران لدې امله لوړول په لور تعلیم .

پایلې تمه

څانګه بیولوژي هیله لري هغه یو نمونه فعال، سره نظم او ښکلی ترسره شوی سره معیار سلام ملي او تر منځ نړیوال وي په وینا د موخې ډیزاین ترسره شوی ای ځان ځواب سپیره اړتیاوې ټولنه هغه په حقیقت کې تعلیم ماسټران او ښوونکي مسلکي، ماهر په ایمان سره ژمن او وفادار ته ارزښتونه غوره انسان او ملي دی، وي څانګه هیله جنګ دی فارغان دا کوم چې وړیا دی څخه تړاو قومي مذهبي ژبپوهنه ستاسو نوم تعلیم ترسره شوی دي کولی شي ته کچه ملي او تر منځ نړیوال سره فارغان موده د بیولوژي لیسانس هیوادونه پوله څخه په پام کې نیولو سره پوهه او شغل سیالي کول ; ورکول امر څانګه ماموریت د مستقیم څیز لپاره ذره هغه په سره برابر خدای، ملت او ټولنه لري صادقانه ترسره کول

د بیولوژي فارغانو تعریف

د دايکنډي د لوړو زده کړو موسسې د بيولوژي د څانګې پروګرام د (تعليمي موسسو) لپاره د متخصص، مسلکي او فعالو مشرانو د روزلو په موخه، د بيولوژي په څانګه کې د مسلکي او کارپوه استادانو او روزونکو د روزلو په موخه د لوړو زده کړو موسسو د اړتياوو د پوره کولو په موخه د ښوونکو روزنې ادارې او ښوونځي د ژبې، قوم، نژاد، سیمې او جنسیت په پام کې نیولو پرته د مسلکي ژمنتیا او ایماندارۍ سره د تدریس، څیړنې او تدریسي مهارتونو په برخه کې تاسیس شوي. په دې اساس، پروګرام (بیولوژي)؛ هغه شخص د خپل لیسانس څخه فارغ ګڼل کیږي چې لږترلږه 146 کریډیټ یې په څلور کلن تحصیلي دوره کې (8 سمسترونه) بشپړ کړي او د پوهې، مهارتونو او چلند له مخې لاندې شرایط لري:

  1. د پوهاوي برخه کې: د بیولوژي پوهنځي فارغین د (بیولوژي) پروګرامونو کې نسبي پوهه لري، په ځانګړې توګه د بیولوژي اساساتو، عمومي بیولوژي، اناتومي او د انسان د بدن فزیولوژي، جینیات، مایکروبیولوژي، هسټولوژي، جنینولوژي، پاراسیتولوژي، عمومي نباتات. د نباتاتو فزیولوژي، ارواپوهنه، اسلامي کلتور او ... په صنعت او تجارت، ساینس، تعلیم، کرنه، طب، مصالحو او نورو کې د هغه رول درک کړئ.
  2. د مهارتونو په برخه کې: د پروګرام (بیولوژي) فارغ هغه څوک دی چې؛ د اړتیا تر حده باید په نړیواله ژبه (انګلیسي) او د بیولوژي په ځانګړې ژبه بلد وي، د بیولوژي په برخه کې د علمي مقالو د چمتو کولو او تنظیمولو وړتیا ولري، د کمپیوټر له پروګرامونو او پروګرامونو سره بلد وي او وړتیا ولري. تر څو په اړوندو څانګو کې خپلې ستونزې حل کړي.
  3. د چلند په برخه کې: د ( بیولوژي) پروګرام څخه فارغ هغه څوک دی چې د خپل تخصصي او مسلکي نصاب سربیره د اسلامي او ملي ارزښتونو، ښو اخلاقو او اکاډمیک چلند، دیني تمایلاتو او وطن پالنې، دیني او حقوقي ارزښتونو ته درناوی ولري. ارزښتونه يې زده کړل چې په ټولو چارو کې په ښه توګه عدالت تامين کړي او خپل وطن او وظيفې ته متعهد وي او د اوسنيو ټولو چارو په ترسره کولو کې د الله سبحانه وتعالی څارونکی او څارونکی ګڼي.

 

 

د بیولوژي فارغانو لپاره د کار ساحه

بیولوژي یو له طبیعي علومو څخه دی. د صنعتي تولید په برخه کې او په ځانګړي توګه د درملو او نورو غوښتنلیکونو په تولید کې د دې کارول ځانګړي اهمیت لري. تر ډېره په ښوونځیو کې د بیولوژي متخصصو او مسلکي ښوونکو ته ډېره اړتیا ده. سربیره پردې، د کرنې او صنعت په برخو کې د مسلکي متخصصینو په توګه، بیولوژیکي ساینس د کوډ کولو میتودونو، د درملو مصالحو ډولونو، د انټي بیوټیکونو چمتو کولو لپاره کارول کیږي ...

لاندې ټکي د دې ساینس او د دې ساحې د کار کولو اړتیا ثابتوي:
· د هېواد د پوهنتونونو او لوړو زده کړو موسسو لپاره د علمي کارکوونکو د کمښت له منځه وړل .
· په عامه او خصوصي ښوونځیو کې د بیولوژیکي علومو د تدریس لپاره د بیولوژي ښوونکو روزنه .
· د بیولوژي په برخه کې د تدریس مسؤلیت او همدارنګه د لابراتوارونو رهبري او لارښود .
· د هیواد په پوهنتونونو او نورو څیړنیزو بنسټونو کې د بیولوژي په بیلابیلو برخو کې همکاري .

                   
 

د دایکندی د لوړو زده کړو مؤسسې د بیولوژي ډیپارټمنټ د استادانو جدول

                   

د مقالو لینکونه

ایمیل

د تماس شمیره

دنده

د زده کړې درجې

علمی رتبه

جندر

نوم

نوم

شماره

 https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e27327

s.m.hashimy11@gmail.com

776985118

آمردیپارتمنت

لیسانس

نوماندپوهنیار

نارینه

هاشمی

سیدمحمد

1

 

as.shentiya@gmail.com

772982800

استاد

ماستر

پوهنیار

 نارینه

آروین

اسدالله

2

 

masomanejati@gmail.com

772450644

استاد

ماستر

پوهنیار

ښځه

نجاتی

معصومه

3

 

hami.mohammadi1030@gmail.com

771030209

استاد

لیسانس

نوماندپوهنیار

نارینه

محمدی

محمد حمید

4

 

mohammadihamed447@gmail.com

775195375

استاد

لیسانس

نوماندپوهنیار

نارینه

محمدی

حامد

5

 

 murtazarazai223@gmail.com 

766962631

استاد

لیسانس

نوماندپوهنیار

نارینه

رضایی

مرتضی

6

 

front message

د دایکندي د لوړو زده کړو مؤسسې د رئیس پیغام

11 میاشتې ۱ اونی ago

  الحمدلله رب العالمین الصلاة و السلام علی اشرف الانبیاء و المرسلین سیدنا محمد و علی آله و صحبه و من تبعهم بإحسان إلی یوم الدین.

خو بیا هم: پوهنتونونه او د لوړو زده کړو موسسې د هیواد له لومړنیو ښوونیزو بنسټونو څخه دي، چې د افغانستان د اسلامي امارت د لوړو زده کړو وزارت د محترم مقام تر رهبرۍ لاندې د هیواد د بچیانو د روزلو او روزنې په موخه فعالیت کوي. او په نننۍ ټولنه کې د کارو بار د غوښتنې پر بنسټ د بشري منابعو په توګه د افغانستان د اسلامي امارت د حکومت د اهدافو د تحقق لپاره په ټول عزم او استقامت سره د هیواد د تعلیمي ادارو په استازیتوب کار کوي. د اقتصادي، ټولنیزې او کلتوري ودې بنسټیزه دنده هم په غاړه لري، لکه څنګه چې په وروستیو کلونو کې د اسلامي امارت د لوړو زده کړو وزارت رهبري د لوړو زده کړو د نظام د بیا رغولو لپاره نه ستړې کېدونکې هلې ځلې کړې دي. د تعلیمي موسسو کیفي وده ترڅو د لوړو زده کړو موسسې وکولی شي د ټولنې مخ پر ودې اړتیاوو ته ځواب ووایي او د دریم نسل پوهنتونونو کچې ته ورسیږي چې پرمختللو ټولنو ترلاسه کړي، پرته له شکه چې د هیواد ډیری تعلیمي موسسې پاتې دي، پرته له لومړي څخه. هغه نسل چې اساساً د درجې په کچه دی، په داسې حال کې چې نن ورځ د هېواد ځینې تعلیمي بنسټونه دویم نسل (ساینس ته متوجه) ته رسېدلي او له اوسني وضعیت سره به ډېر ژر د درېیم نسل شاهدان واوسو. یا د تولید پر لور نسل، موږ به د هیواد پوهنتونونه وي، چې د تولید، د هیواد د صنعت او اقتصاد په پیاوړتیا کې به اړین رول ولوبوي او د خلکو په ژوند کې به د مثبت بدلون لامل شي. بې له شکه د اسلامي امارت د لوړو زده کړو وزارت د رهبرۍ هڅې بې نتیجې پاتې شوې او نن ورځ موږ د هیواد د لوړو زده کړو په موسسو کې د تیرو کلونو په پرتله د کیفیت له پلوه د بدلون او پرمختګ شاهدان یو، که څه هم په کمیتي لحاظ. د هیواد د تعلیمي ادارو او له دې سره سم په تیرو شلو کلونو کې د تعلیمي پروګرامونو زیاتوالی په دې وروستیو کې یو څه ډیر زیات شوی دی، خو باید هیر نکړو چې یوازې د کمیت سره معامله نه شي کولای اساسي اهدافو ته ورسیږو. د کار بازار د غوښتنې او د ټولنې د اړتیاوو پر بنسټ د بشري منابعو روزل او برابرول، د هېواد د لوړو زده کړو وزارتونو او تحصیلي بنسټونو ته ځای ورکړل شوی، د لوړو زده کړو موسسو کیفیت ته پاملرنه شوې او لکه څنګه چې د اړوندو اړخونو د هڅو په پایله کې د لوړو زده کړو موسسو کیفیت ته په پام سره ارزښتناک ګامونه پورته شوي چې د پام وړ بریالیتوب دی، د دې لاسته راوړنو له جملې څخه د کیفیت لوړولو او اعتبار ورکولو ریاست کې د خپلواکو بستونو رامنځته کول دي. د کیفیت لوړولو او اعتبار ورکولو کمیټې د دندو د قانون مسوده، د ساینسي برنامو بیاکتنې (APR) پلي کول، د مالي ملاتړ پلي کول، د زیربنایي پروژو پلي کول، د خپرونو او مجلو ملاتړ، علمي او د ماسټرۍ او دوکتورا بورسونو ته د پروفیسورانو لیږل شامل دي. د کیفي ستراتیژیکو اهدافو د ترلاسه کولو لپاره ګامونه کولی شي د تعلیمي موسسو ساینسي پرمختګ ته اشاره وکړي.

      د دایکنډي د لوړو زده کړو موسسه چې د دایکندي ولایت په مرکز نیلي ښار کې موقعیت لري، په هیواد کې یو له نویو تاسیس شویو او مخ پر ودې موسسو څخه دی او د لوړو زده کړو د لوړو موخو د ترلاسه کولو لپاره د کیفیت د تضمین پروګرامونو پلي کولو او تطبیق ته ژمن دی. د لوړو زده کړو وزارت او د معیاري سایز په برخه کې هڅه کوي چې د یوې معیاري تعلیمي موسسې په توګه په علمي، تحصیلي، څیړنیزو او خدماتي پروګرامونو کې په ملي او نړیواله کچه ویاړ ترلاسه کړي، په دې نظر د لوړو زده کړو مؤسسې رهبري او د کیفیت د لوړولو محترم ریاست او باورلیک په صادقانه توګه هڅه کړې چې ډاډ ترلاسه کړي چې ټولې څانګې او د کیفیت د ښه والي او اعتبار ورکولو معیارونو پراساس د لوړو زده کړو موسسې برنامې تنظیم کړي؛ د بیاکتنې بورډ لخوا بیاکتنې ته چمتو شي.

      په همدې موخه د لوړو زده کړو وزارت د کیفیت د لوړولو او د اعتبار ورکولو د پروګرامونو د تطبیق په برخه کې د محترمو علمي، مالي او اداري مرستیالانو له هر اړخیز ملاتړ څخه د مننې په ترڅ کې، د پوهنځیو محترمو رئیسانو، د کیفیت د ښه والي او اعتبار ورکولو محترم ریاست، د کمیټې له ټولو هغو محترمو څخه چې د دایکندي د انستیتوت د ۱۴۰۱ کال د ځان ارزونې د راپور په چمتو کولو او ترتیب کې یې زیار ایستلی، مننه او قدرداني کوم. د لوړو زده کړو موسسه او د لوی خدای له دربار څخه ورته د لا بریالیتوب هیله کوم.

 

  د دايکنډي د لوړو زده کړو موسسې رئيس انجنير محمد ناصر حنظله

Boss