د شریعت پوهنځی

په ۲۰۱۸ کال کې د دايکنډي د لوړو زده کړو مؤسسې په انستيتوت کې د شريعت پوهنځی د دوو فارغانو (جعفري فقه او اسلامي زده کړو) سره جوړ شو. په 2019 کې، د اسلامي زده کړو ریاست د لومړي ځل لپاره 29 زده کونکي په نارینه او ښځینه دواړو برخو کې استخدام کړل. په لومړي کال کې د دې څانګې د علمي کارکوونکو شمېر (۲) ټنو او په ۱۴۰۰ کال کې (۳) ټنو ته لوړ شو او په ۱۴۰۱ کال کې د دې څانګې د کارکوونکو شمېر نور هم زیات شو او اوس څلور تنه علمي کارکوونکي لري په دې څانګه کې ټولټال (۹۴) تنه محصلین دي، چې (۳۲) یې نارینه او (۶۲) یې ښځینه دي. له دې څانګې تراوسه فارغ شوي نه دي او دا مهال تر دریم کال پورې محصلین لري.

د اسلامی تعلیماتو د ریاست نظر

د اسلامي زده کړو څانګه په چارګوب پوهنتون کې د شرعياتو په برخه کې يو فعال اکاډميک څانګه ده چې موخه يې د قضا، افتاء، دعوت، دعوت او د اسلامي علومو په برخه کې د پوهو او متخصصو کارکوونکو روزنه او روزنه او د لوړو زده کړو په کيفيت او لوړ معيار برابرول دي. هغه معیارونه چې د ټولنې اړتیاوې پوره کوي او دا د کار بازار دی.

د اسلامي زده کړو د رياست دنده

د اسلامي زده کړو ریاست خپل دنده ګڼي چې د محصلینو د مسلکي پوهې د کچې لوړول او وده وکړي، ترڅو د ټولنې اړتیاوو ته په کتو د شرعي او اړوندو علومو د تخصصي پوهې د زده کړې زمینه برابره کړي.

د اسلامي زده کړو د ډګر تعلیمي اهداف

د اسلامي زده کړو څانګه د اسلامي شریعت په چوکاټ کې یو فعال علمي څانګه ده، چې موخه یې د افتا په برخه کې د پوهو او متخصصو کارکوونکو ښوونه او روزنه، د شرعی علومو تدریس، دعوت، مشوره او فقه، د علومو آشنا کول دي. د قرآن، حدیث او علومو تفسیر او علوم په کلکه او مسلکي توګه، فقه، د فقهې اصول او عدلیه، څارنوالي، مدافع وکیل او قانون په عمومي ډول د معیاري نصاب په بڼه دي او د محترم وزارت لخوا تصویب شوي. د متخصص کارمندانو لخوا لوړې زده کړې.

د اسلامي زده کړو په ډګر کې د توقع وړ پایلې

د شريعت، فقه، حقوقي پوهې او د اسلامي شريعت د لوړو مفاهيمو او د هېواد د اړوندو قوانينو تفصيلي پوهه ترلاسه کول.

د شرعي احکامو د ښه تطبیق په موخه د عملي مهارتونو ترلاسه کول او په قضايي سکتور، څارنوالۍ، مدافع وکیلانو او نورو شرعي او حقوقي ادارو کې د مهارتونو ترلاسه کول.

د مسلکي مهارتونو او پوهې ترلاسه کول ترڅو وکوالی شي بیاکتنه او ارزونه وکړي چې د هیواد قوانین څنګه له اسلامي عقایدو سره مطابقت لري.

د شرعي او حقوقي مسايلو د فلسفې د تحليل، د اسلامي شريعت، د هېواد د نافذه قوانينو او عامو رواجونو په رڼا کې د بېلابېلو مسايلو پرتله او پرتله کول.

د قرآن او سنتو د تفسير، تحليل او اعتدال مهارت ترلاسه کول، د قرآن کريم د تفسير د سمو لارو چارو پېژندل، د احاديثو استخراج او د حقوقي متنونو په تحليل او د منطقي او حقوقي استدلال د مهارتونو ترلاسه کول.

د معتدل دیني لارښوونو، حقوقي پوهاوي، تدریسي ارزښتونو او شرعي مسایلو په اړه د مهارتونو ترلاسه کول.

په نړۍ کې د مذهبونو د پرتله کولو وړتیا، په مذهبي کثرتیت نیوکه او د اسلامي الهی دینونو دیني اصولو تحلیل.

د اسلامي زده کړو د فارغانو تعريف

د دايکنډي د لوړو زده کړو مؤسسې د شرعي درسي کتاب پروګرام (اسلامي تعليمات) د (عدلي ادارو، عدليې، څارنوالۍ، مدافع وکيلانو، اوقافو او د اجرايوي ارګانونو د مشاورينو، شرعياتو) لپاره د متخصص او مسلکي کارکوونکو د روزلو په موخه جوړ شو. او حقوقي مشاورین، په پوهنتونونو کې تدریس، په ولایتونو او ولسوالیو کې نظارت، د پالیسۍ جوړونې په مرکزونو کې غړیتوب، په مدني سازمانونو کې فعالیتونه او په خصوصي موسسو او موسسو او نورو عامه سکتورونو کې حقوقي مشاورین). د دې پر بنسټ د (اسلامي تعلیماتو) پروګرام هغه څوک د لیسانس څخه فارغ ګڼي چې لږ تر لږه (۱۳۶) کریډیټ یې په څلور کلنه تحصیلي دوره (۸ سمسترونو) کې بشپړ کړي وي او د پوهې په برخه کې لاندې شرایط ولري. مهارتونه او چلند:

۱- د علم په برخه کې: د (اسلامي زده کړو) له پروګرام څخه فارغ شوی کولای شي په مضامینو کې د (اسلامي اصولو او عقایدو پوهه، د اسلامي او ملي ارزښتونو درک، د شخړو د سوله ییز حل لارې چارې، د ټولنیزې پیوستون لارې چارې) ولري. او کورنۍ او حقوقي اړیکې) د لیسانس په کچه، په اساسي، فقهي، حقوقي او حقوقي مسلو پوهیدل، په عامه ادارو کې د ادارې او مدیریت میتودونو څخه خبرتیا او د قانون د ښوونځیو د لیکلو میتودونو کې ماسټر کول، د خپلو دندو ترسره کول او مسؤلیتونه په موثر ډول، په ځان باور او ملي ګټو او اسلامي ارزښتونو ته لومړیتوب ورکول کیږي، او شخصیت باید د شرعي علومو په برخه کې اخلاقي او پوه وي، ترڅو په ټولنه کې د یو متخصص کارمند په توګه شتون ولري. اسلامي زده کړه.

۲- د مهارتونو له لحاظه: د (اسلامي تعلیماتو) له پروګرام څخه فارغ هغه څوک دی چې له نړیوالو ژبو سره کافي بلد وي، د عربي ژبې له قواعدو سره بلد وي، د مدیریت وړتیا ولري، د دفتر له پروګرامونو او کمپیوټري پروګرامونو سره بلد وي، او د پروګرامونو د تدوین وړتیا ولري باید په تدریس او وینا کې ښه وي او په اړونده څانګو کې د خپلو ستونزو د حل کولو وړتیا ولري.

۳- په اداره کې: د (اسلامي زده کړو) له پروګرام څخه فارغ هغه څوک دی چې د خپلو تخصصي او مسلکي مضامینو له نصاب څخه د اسلامي او ملي ارزښتونو، ښو اخلاقو او اکاډمیک چلند، دیني او وطن دوستۍ، دیني علومو ته درناوی ولري. ارزښتونه، هغه حقوقي او انساني مهارتونه ترلاسه کړي چې کولی شي په ټولو چارو کې په غوره توګه عدالت تامین کړي او خپل وطن او دندې ته ژمن وي.

د اسلامي زده کړو د فارغانو لپاره د کار ساحه

د اسلامي زده کړو په ډګر کې د فارغانو د کار ساحه عدلیه، لوی څارنوالۍ، د عدلیې وزارت، د حج او اوقافو وزارت، پوهنې، د مدافع وکیلانو ټولنه، پوهنتونونه، علمي او فرهنګي بنسټونه او بنسټونه، حقوقي او د اجرایوي څانګې، حقوقي او شرعي مشورتي بانکونو او خصوصي سکتورونو او په عمومي ډول په اداري څانګو او همدارنګه سیاسي پوستونو کې.

front message

د دایکندي د لوړو زده کړو مؤسسې د رئیس پیغام

9 میاشتې ۱ اونی ago

  الحمدلله رب العالمین الصلاة و السلام علی اشرف الانبیاء و المرسلین سیدنا محمد و علی آله و صحبه و من تبعهم بإحسان إلی یوم الدین.

خو بیا هم: پوهنتونونه او د لوړو زده کړو موسسې د هیواد له لومړنیو ښوونیزو بنسټونو څخه دي، چې د افغانستان د اسلامي امارت د لوړو زده کړو وزارت د محترم مقام تر رهبرۍ لاندې د هیواد د بچیانو د روزلو او روزنې په موخه فعالیت کوي. او په نننۍ ټولنه کې د کارو بار د غوښتنې پر بنسټ د بشري منابعو په توګه د افغانستان د اسلامي امارت د حکومت د اهدافو د تحقق لپاره په ټول عزم او استقامت سره د هیواد د تعلیمي ادارو په استازیتوب کار کوي. د اقتصادي، ټولنیزې او کلتوري ودې بنسټیزه دنده هم په غاړه لري، لکه څنګه چې په وروستیو کلونو کې د اسلامي امارت د لوړو زده کړو وزارت رهبري د لوړو زده کړو د نظام د بیا رغولو لپاره نه ستړې کېدونکې هلې ځلې کړې دي. د تعلیمي موسسو کیفي وده ترڅو د لوړو زده کړو موسسې وکولی شي د ټولنې مخ پر ودې اړتیاوو ته ځواب ووایي او د دریم نسل پوهنتونونو کچې ته ورسیږي چې پرمختللو ټولنو ترلاسه کړي، پرته له شکه چې د هیواد ډیری تعلیمي موسسې پاتې دي، پرته له لومړي څخه. هغه نسل چې اساساً د درجې په کچه دی، په داسې حال کې چې نن ورځ د هېواد ځینې تعلیمي بنسټونه دویم نسل (ساینس ته متوجه) ته رسېدلي او له اوسني وضعیت سره به ډېر ژر د درېیم نسل شاهدان واوسو. یا د تولید پر لور نسل، موږ به د هیواد پوهنتونونه وي، چې د تولید، د هیواد د صنعت او اقتصاد په پیاوړتیا کې به اړین رول ولوبوي او د خلکو په ژوند کې به د مثبت بدلون لامل شي. بې له شکه د اسلامي امارت د لوړو زده کړو وزارت د رهبرۍ هڅې بې نتیجې پاتې شوې او نن ورځ موږ د هیواد د لوړو زده کړو په موسسو کې د تیرو کلونو په پرتله د کیفیت له پلوه د بدلون او پرمختګ شاهدان یو، که څه هم په کمیتي لحاظ. د هیواد د تعلیمي ادارو او له دې سره سم په تیرو شلو کلونو کې د تعلیمي پروګرامونو زیاتوالی په دې وروستیو کې یو څه ډیر زیات شوی دی، خو باید هیر نکړو چې یوازې د کمیت سره معامله نه شي کولای اساسي اهدافو ته ورسیږو. د کار بازار د غوښتنې او د ټولنې د اړتیاوو پر بنسټ د بشري منابعو روزل او برابرول، د هېواد د لوړو زده کړو وزارتونو او تحصیلي بنسټونو ته ځای ورکړل شوی، د لوړو زده کړو موسسو کیفیت ته پاملرنه شوې او لکه څنګه چې د اړوندو اړخونو د هڅو په پایله کې د لوړو زده کړو موسسو کیفیت ته په پام سره ارزښتناک ګامونه پورته شوي چې د پام وړ بریالیتوب دی، د دې لاسته راوړنو له جملې څخه د کیفیت لوړولو او اعتبار ورکولو ریاست کې د خپلواکو بستونو رامنځته کول دي. د کیفیت لوړولو او اعتبار ورکولو کمیټې د دندو د قانون مسوده، د ساینسي برنامو بیاکتنې (APR) پلي کول، د مالي ملاتړ پلي کول، د زیربنایي پروژو پلي کول، د خپرونو او مجلو ملاتړ، علمي او د ماسټرۍ او دوکتورا بورسونو ته د پروفیسورانو لیږل شامل دي. د کیفي ستراتیژیکو اهدافو د ترلاسه کولو لپاره ګامونه کولی شي د تعلیمي موسسو ساینسي پرمختګ ته اشاره وکړي.

      د دایکنډي د لوړو زده کړو موسسه چې د دایکندي ولایت په مرکز نیلي ښار کې موقعیت لري، په هیواد کې یو له نویو تاسیس شویو او مخ پر ودې موسسو څخه دی او د لوړو زده کړو د لوړو موخو د ترلاسه کولو لپاره د کیفیت د تضمین پروګرامونو پلي کولو او تطبیق ته ژمن دی. د لوړو زده کړو وزارت او د معیاري سایز په برخه کې هڅه کوي چې د یوې معیاري تعلیمي موسسې په توګه په علمي، تحصیلي، څیړنیزو او خدماتي پروګرامونو کې په ملي او نړیواله کچه ویاړ ترلاسه کړي، په دې نظر د لوړو زده کړو مؤسسې رهبري او د کیفیت د لوړولو محترم ریاست او باورلیک په صادقانه توګه هڅه کړې چې ډاډ ترلاسه کړي چې ټولې څانګې او د کیفیت د ښه والي او اعتبار ورکولو معیارونو پراساس د لوړو زده کړو موسسې برنامې تنظیم کړي؛ د بیاکتنې بورډ لخوا بیاکتنې ته چمتو شي.

      په همدې موخه د لوړو زده کړو وزارت د کیفیت د لوړولو او د اعتبار ورکولو د پروګرامونو د تطبیق په برخه کې د محترمو علمي، مالي او اداري مرستیالانو له هر اړخیز ملاتړ څخه د مننې په ترڅ کې، د پوهنځیو محترمو رئیسانو، د کیفیت د ښه والي او اعتبار ورکولو محترم ریاست، د کمیټې له ټولو هغو محترمو څخه چې د دایکندي د انستیتوت د ۱۴۰۱ کال د ځان ارزونې د راپور په چمتو کولو او ترتیب کې یې زیار ایستلی، مننه او قدرداني کوم. د لوړو زده کړو موسسه او د لوی خدای له دربار څخه ورته د لا بریالیتوب هیله کوم.

 

  د دايکنډي د لوړو زده کړو موسسې رئيس انجنير محمد ناصر حنظله

Boss